Ξάνθη: Αντιφασιστική – Αντικρατική πορεία-συγκέντρωση

0
517

Λάβαμε 16/09/2019

Αντιφασιστική – Αντικρατική συγκέντρωση-πορεία στις 18:00 ΠΡΟΚΑΤ

ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ, ΝΟΕΜΒΡΗ, ΔΕΚΕΜΒΡΗ, ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ…
ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΘΡΕΦΕΙ

Έχουν περάσει 6 χρόνια από τις 18 Σεπτεμβρίου του ‘13, την ημέρα που οι φασίστες της Χρυσής Αυγής δολοφόνησαν τον αντιφασίστα μουσικό, Παύλο Φύσσα. Για εμάς, όπως και για το υπόλοιπο αντιφασιστικό κίνημα, αυτή η ημέρα δεν αποτελεί απλά μια ημέρα πένθους, καθώς η δολοφονία Φύσσα (όπως και όλες οι επιθέσεις της φασιστικής οργάνωσης Χ.Α.) σηματοδοτεί μια ιδιαίτερα σκοτεινή περίοδο για την ελληνική κοινωνία, αφού συμπυκνώνει τη θέση που κατείχαν οι νεοναζί στην πολιτική σκηνή. Έχουμε χρέος, λοιπόν, να αντιμετωπίζουμε αυτή την ημερομηνία ως μια ευκαιρία για να βγούμε στο δρόμο ξανά και να υπενθυμίσουμε στο κράτος και στους φασίστες ότι βρισκόμαστε εδώ και απαντάμε στις απειλές τους είτε αυτές παίρνουν τη μορφή προσαγωγών, συλλήψεων, μηνύσεων και δικαστηρίων είτε τραμπουκισμών, μαχαιρωμάτων και εμπρησμών. Και αυτό γιατί ακόμα και αν το νεοναζιστικό μόρφωμα βρέθηκε εκτός βουλής, έπειτα από έξι χρόνια, ο φασισμός βρίσκεται βαθιά ριζωμένος στην κοινωνία σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο.
Ιδιαίτερα, στη σημερινή συγκυρία, που οι διακρατικοί ανταγωνισμοί οξύνονται και οι πολεμικές προετοιμασίες αυξάνονται, το κράτος επιστρατεύει όλα του τα μέσα προκειμένου να στήσει έναν εθνικό κορμό πρόθυμο να γίνει κρέας στα κανόνια του, και να νομιμοποιήσει στην κοινωνική συνείδηση τον πόλεμο και το μιλιταρισμό. Επομένως, ανεξάρτητα από την παρουσία της Χ.Α. στη βουλή και το προσωπείο του φασισμού που αλλάζει ανα περιόδους, το αντιφασιστικό πρόταγμα παραμένει ,εξίσου, επίκαιρο και αναγκαίο.
Την περίοδο πριν τη δολοφονία Φύσσα, οι συνθήκες στην ελληνική κοινωνία έδωσαν την ευκαιρία στους φασίστες να συσπειρώσουν σημαντικά κομμάτια των χαμηλών στρωμάτων. Το ξέσπασμα της κρίσης και η απογοήτευση από το πολιτικό σκηνικό του δικομματισμού, δημιούργησαν εύφορο έδαφος στο νεοναζιστικό κόμμα να εδραιωθεί και να παρουσιαστεί από τα Μ.Μ.Ε ως κεραυνός εν αιθρία. Σημαντική ήταν η συμβολή του κράτους και του κεφαλαίου που τους αβάνταρε εντέχνως για να καταστείλει μέσω αυτών τους κοινωνικούς αγώνες. Γι΄αυτό και πέρα από τη μαζικοποίηση και την αύξηση της πολιτικής τους δύναμης, εκείνη την περίοδο αύξησαν τις δράσεις τους ενάντια σε μετανάστες, συνδικαλιστές και απεργούς, αντιφασίστες και δομές του κινήματος (στέκια, καταλήψεις κλπ). Ωστόσο, παρά τον επικίνδυνο ρόλο τους και την αυξημένη κατασταλτική δυναμική τους, το αντιφασιστικό κίνημα κατάφερε να συγκρουστεί ευθέως μαζί τους και να δημιουργήσει ένα ισχυρό αντίπαλο δέος στο δρόμο.
Όταν οι κοινωνικοί αγώνες διακόπηκαν και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ διασφάλισε στο κεφάλαιο και στους θεσμούς την κοινωνική ειρήνη ,ο φασισμός άρχισε σιγά σιγά να αλλάζει μορφή. Η απογοήτευση από την κυβέρνηση της «αριστεράς» σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και το μακεδονικό ζήτημα έγειρε έντονες αντιδράσεις από την κοινωνία. Με αφορμή, τη συμφωνία των Πρεσπών ο φασισμός κατάφερε να ξαναβγεί στο δρόμο, αυτή τη φορά καμουφλαρισμένος, έχοντας την κοινωνική νομιμοποίηση των συλλαλητηρίων, με το προσωπείο ενός ”αγνού πατριωτισμού”. Για το κράτος και τα Μ.Μ.Ε. τα αιμοσταγή τάγματα εφόδου ήταν πλέον αχρείαστα, αφού τη δουλειά μπορούσαν, πλέον, να την κάνουν οι ορδές του συντηρητικού κόσμου. Το κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας που συσπειρώθηκε κάτω απ’ την ομπρέλα της εθνικής ενότητας δημιούργησε έναν ισχυρό πατριωτικό πόλο. Αυτή η μερίδα κόσμου, που τόσα χρόνια πλήττεται από την οικονομική πολιτική του κράτους και την επίθεση που τις έχουν εξαπολύσει τα εγχώρια και υπερεθνικά αφεντικά, δε μπόρεσε να στρέψει την οργή της εναντίον τους. Αντίθετα, στη συνείδηση αυτού του κόσμου κυριάρχησε η ιδέα του έθνους και η προσήλωση στις αξίες «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» Η συγκυρία αυτή ήταν η κατάλληλη για να βγουν μπροστά κάθε λογής οργανωμένα κομμάτια φασιστών και να επιτεθούν σε δομές αγώνα και σε μειονότητες που δέχονται καταπίεση, όπως μετανάστες/ριες και ομοφυλόφιλους.
Τέθηκε ,λοιπόν, στο στόχαστρο το κομμάτι της κοινωνίας που έστηνε και θα στήνει αναχώματα ενάντια στα σχέδια του κράτους και του κεφαλαίου για αφαίμαξη των από τα κάτω. Παράδειγμα που αποδεικνύει πως ο ελληνικός εθνικισμός δεν εκφράζεται μόνο από μαυροντυμένους φασίστες με ζωγραφισμένες σβάστικες στα κορμιά τους αποτελεί άλλη μια δολοφονία που ήρθε να προστεθεί στις 21 Σεπτέμβρη του ’18 από αστούς οικογενειάρχες-καταστηματάρχες. Η δολοφονία του Ζακ/Zackie αποτελούσε την ακραία προέκταση της συντηρητικοποίησης της κοινωνίας και της προσήλωσης της στις προαναφερθείσες αξίες, με τα Μ.Μ.Ε. να τη νομιμοποιούν αποπολιτικοποιώντας την και προσδίδοντας τους χαρακτηρισμούς του “Πρεζάκια”, “πούστη”,“αδελφή”, “ληστή” για να εδραιώσει και να στοιχειοθετήσει το έγκλημα που έχει διαπραχθεί.
Πλέον, έχει ανατείλει μια νέα πορεία για την ελληνική κοινωνία. Την κάλπικη κυβέρνηση των αριστερών και ”εθνοπροδοτών” διαδέχθηκε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που κατάφερε να πλασαριστεί ως η ελπίδα σωτηρίας και η εγγυήτρια της ανάπτυξης. Βλέπουμε απ τον πρώτο καιρό της διακυβέρνησης τους, την αποφασιστικότητα τους να καθαρίσουν τα Εξαρχεια από τους/τις αναρχικούς/ές και τον κόσμο του αγώνα και τα Πανεπιστήμια απ’ τη συλλογική δράση και διεκδίκηση και γενικότερα την προσπάθεια να καταστείλει την αντίδραση σε κάθε δημόσιο χώρο. Η συνεχής όξυνση της κρατικής καταστολής, από τις εκκενώσεις καταλήψεων, την αυξημένη αστυνομική βία και την αύξηση των μπάτσων,τα στημένα κατηγορητήρια, την προπαγάνδα ενάντια στους/στις μετανάστες/ριες και στον κόσμο του αγώνα, εντάσσεται υπό το πρόσχημα της επίτευξης της ”ηρεμίας, τάξης και ασφάλειας”. Κάτω από αυτή την ομπρέλα η νέα κυβέρνηση κατήντησε να παραβιάζει τις ζωές οικογενειών μεταναστών ,να μαζεύει παιδιά από καταλήψεις στέγης, ακόμα κ να επιτίθεται σε ανοιχτή εκδήλωση βιβλίου σε κεντρική πλατεία. Με λίγα λόγια ,σκηνικά που θυμίζουν χούντα κ απαγόρευση συναθροίσεων. Ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο με τις έντονες μεταναστευτικές ροές, πλασάρουν ως φυσιολογική και ρεαλιστική λύση το στοίβαγμα μεταναστών/ριών, ανθρώπων της τάξης μας σε ξερονήσια. Ταυτόχρονα υπόσχονται την ελληνική υπηκοότητα σε επενδυτές, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά την ταξική φύση του φασισμού, του ρατσισμού και του μισανθρωπισμού.
Οι εκκενώσεις καταλήψεων και στέγης μεταναστών ,η σύνδεση τους με την αποδοχή οποιασδήποτε ”παρανομίας”, η σπορά του φόβου απέναντι στα κατατρεγμένα άτομα , η αποπολιτικοποίηση της αστυνομικής βίας ως αναγκαία άμυνα για την «ασφάλεια» των πολιτών, μέχρι και το άσυλο του κράτους στους υπερασπιστές του (βλ αποφυλάκιση Κορκονέα), είναι κάποια απ τα εργαλεία του κράτους και των διαχειριστών του με σκοπό την διατήρηση και την υπακοή στο νεοφιλελεύθερο πρόταγμα.Στην τελική, η ανάγκη της δημοκρατίας για ελεύθερη σκέψη ,σταματάει όταν ο λόγος/πράξη δεν κυμαίνονται με άξονα την ιδιοκτησία, τους νόμους, και την οικονομία της ελεύθερης αγοράς.
Όταν στόχος είναι η ελευθερία ,τα ίσα δικαιώματα και η ισοπέδωση των τάξεων, όταν προωθείται η αφύπνιση, η αντίσταση και η συλλογικοποίηση των αναγκών, τότε είναι που το κράτος ορίζει τους εσωτερικούς του εχθρούς. Τότε είναι που τα παπαγαλάκια των Μ.Μ.Ε. προετοιμάζουν τις συνειδήσεις ώστε να συμμεριστούν τις κρατικές επιθέσεις που ορμούν μανιωδώς να κατεδαφίσουν τις γέφυρες αλληλεγγύης μεταξύ των κοινοτήτων ελευθερίας και αγώνα που προσπαθούμε να χτίσουμε.
To μόνο σίγουρο είναι ότι για όλους/ες αυτούς/ες που λείπουν σήμερα ,για εμάς το αίσθημα του ”ΔΕ ΞΕΧΝΑΜΕ-ΔΕ ΣΥΓΧΩΡΟΥΜΕ” ενισχύεται. Γιατί είμαστε εμείς που η αστυνόμευση της κάθε γειτονιάς κάθε άλλο παρά ασφαλείς μας κάνει να νιώθουμε, που επιβεβαιωθήκαμε με την ανάδειξη της δεξιάς για τη συνέχεια του κράτους , αυτοί που τους φασίστες κ τους αστούς τους έχουμε στην ίδια μοίρα , αυτοί που με τους μετανάστες και τις μετανάστριες θέλουμε μαζί να γκρεμίσουμε τα σύνορα.

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΔΥΣΗ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΙΣΜΩΝ,
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΦΑΣΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΝΤΕΛΙΡΙΟ ΤΡΟΜΟΥΣΤΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΡΕΒΑΝΣΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.

ΝΑ ΑΝΑΖΩΠΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΣΤΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ
ΝΑ ΥΨΩΣΟΥΜΕ ΟΔΟΦΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΛTIΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ
Η ΜΝΗΜΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙ, Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΤΣΑΚΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Αυτόνομο Σχήμα Πολυτεχνικής Ξάνθης
Αυτόνομο Στέκι Ξάνθης
Πέλοτο