Όταν τα νεκρά ζώα αντιμετωπίζονται ως τρόπαια εξευτελισμού και εκφοβισμού

0
162

ΟΤΑΝ ΤΑ ΝΕΚΡΑ ΖΩΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΤΡΟΠΑΙΑ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Σχετικά με το κρέμασμα του κεφαλιού ενός γουρουνιού στην πορεία της Πέμπτης 2 Ιουλίου 2015

Την Πέμπτη 2 Ιουλίου 2015 καλούνταν στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών διαδήλωση ενάντια στα μέτρα που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Κατά την άφιξη της πορείας έξω από τα γραφεία της Ε.Ε. αναρτήθηκε πανό, κάηκε η σημαία με τα αστέρια και κρεμάστηκε ένα κομμένο κεφάλι από νεκρό γουρούνι στα κάγκελα του δρόμου.

Η πράξη αυτή καταδεικνύει την καθαρά υποτιμητική αντίληψη που υπάρχει στην κοινωνία για τα μη ανθρώπινα ζώα αλλά και την άκριτη αναπαραγωγή της εν είδει λαϊκισμού από ανθρώπους που θέλουν να αποκαλούνται αγωνιστές. Το γουρούνι είναι ένα ζώο που όπως όλα τα άλλα ανθρώπινα και μη το μόνο πραγματικό ενδιαφέρον που έχει είναι αυτό για μια ελεύθερη ζωή. Δεν έχει παρατηρηθεί μάλιστα ότι τα γουρούνια έχουν κάποιο κακό, εγωιστικό, σκληρό χαρακτήρα που να συνάδει με τον παραλληλισμό αυτών και των εκάστοτε εξουσιαστών είτε πρόκειται για την αστυνομία, είτε για τα αφεντικά είτε για τους εθνικούς και υπερεθνικούς κυβερνώντες. Είναι λοιπόν ένας παραλληλισμός αυθαίρετος που το μόνο που καταφέρνει είναι να συντηρεί μια αρνητική αντίληψη απέναντι σε αυτά τα ζώα και να νομιμοποιεί την εξημέρωση, τον εγκλεισμό, το βασανισμό και τη δολοφονία αυτών των ζώων στο βωμό της μαζικής κατανάλωσης κρέατος.

Η μεταφορά του οργουελικού μυθιστορήματος “Η φάρμα των ζώων” σε μια ρεαλιστική απεικόνιση είναι τουλάχιστον ατυχής μιας και αφενός ο οργουελικός παραλληλισμός αφορούσε  την αποτυχία της ρώσικης επανάστασης και τη σταλινική εξουσία και αφετέρου μια λογοτεχνική γραφή απέχει πολύ από την έκθεση του κεφαλιού ενός νεκρού (αθώου μάλιστα) σε δημόσια θέα.

Η κουλτούρα του αποκεφαλισμού και της έκθεσης σε δημόσια θέα του κομμένου κεφαλιού αποτελεί μια μακραίωνη πρακτική των εκάστοτε εξουσιαστών που χρησιμοποιούνταν για να εξευτελίσουν τους νικημένους των μαχών αλλά και για εκφοβιστικό παραδειγματισμό των μαζών. Από την χριστιανική μυθολογία με το κεφάλι του Ιωάννη του Βαπτιστή μέχρι το κεφάλι του Βελουχιώτη και του Tζαβέλα και των αγωνιστών του ΕΛΑΣ η εξουσία χρησιμοποιούσε πάντοτε τα πιο αποτρόπαια μέσα για να νουθετήσει τους υπηκόους της. Ο αποκεφαλισμός αποτελεί μια πράξη συμβολική μετά τη δολοφονία και τονίζει όχι μόνο τη φυσική εξόντωση του νεκρού αλλά και την πνευματική, αυτή των ιδεών που υπερασπιζόταν και συνεχίζει να αντιπροσωπεύει και μετά το θάνατό του. Συνεπώς ακόμα και αν επρόκειτο για τα κεφάλια των κρατούντων της Ε.Ε. μια τέτοια πράξη δεν θα μπορούσε παρά να συνεχίζει να μην συνάδει με τα προτάγματα για ελευθερία και αλληλεγγύη. Η συντριβή της εξουσίας δεν σημαίνει τη φυσική εξόντωση των εξουσιαστών, μιας και  μπορούν άμεσα να αντικατασταθούν με άλλους, αλλά την καταστροφή των μέσων που τη συντηρούν.

Η μεταφορά του κεφαλιού ενός νεκρού ζώου που ουδεμία σχέση έχει με τα μνημόνια, την Τρόικα,τους θεσμούς, ην ΕΕ, κλπ μέσα σε μια σακούλα κατά τη διάρκεια της πορείας και το κρέμασμα  του στο τέλος σαν τρόπαιο δε μπορεί παρά να είναι μια πράξη ντροπιαστική για κάθε μια και κάθε έναν από εμάς που παλεύουμε για την ελευθερία. Δεν υπάρχει και ούτε μπορεί να υπάρξει καμία σύνδεση ανάμεσα στο νεκρό γουρούνι και τους αρχηγούς των κρατών της Ε.Ε. Μάλιστα μια τέτοια πράξη είναι δείγμα αποδοχής της εξουσίας ως τέτοιας αφού κάποιοι δέχονται να χρησιμοποιήσουν το νεκρό κεφάλι κάποιου για εντυπωσιασμό. Μήπως ο αυταρχικός χαρακτήρας για τον οποίο μίλησε ο Έριχ Φρομ είναι εδώ και επωάζει ανενόχλητος ανάμεσά μας;

Από που όμως προήλθε το κεφάλι του γουρουνιού που κρεμάστηκε στη διαδήλωση; Η απάντηση είναι από τη βιομηχανία κρέατος που σκοτώνει πάνω από 70 δισεκατομμύρια μη ανθρώπινα ζώα κάθε χρόνο στο βωμό της μαζικής κατανάλωσης. Κάθε χοιροτροφείο μεγάλο ή μικρό αποτελεί μια ανοιχτή κόλαση για τα γουρούνια. Γεννιούνται μέσα σε άθλιες συνθήκες, οι θηλυκές ζουν μέσα σε κάγκελα όπου δεν χωρούν καν να περπατήσουν και το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να θηλάζουν ξαπλωτές. Χρησιμοποιούνται μέθοδοι βιασμού για την αναπαραγωγή τους και σφάζονται και πετάγονται σε καυτό νερό ημιθανή προς χάριν του κέρδους. Η ζωή τους ολόκληρη είναι μέσα σε μια φυλακή όπου οσμίζονται τον επικείμενο θάνατό τους και όλα αυτά για ένα ψαρονέφρι, για μια μπριζόλα και ένα σουβλάκι. Σήμερα οι βιομηχανία κρέατος προσπαθεί να αποκρύψει το πραγματικότητα που υπάρχει μέσα της και σε κανένα σχεδόν κρεοπωλείο δεν θα δει κανείς κεφάλια ζώων κρεμασμένα ακριβώς γιατί αυτό θα προκαλούσε την αποστροφή πολλών ανθρώπων από το κρέας. Παρόλα αυτά κάποιοι θεώρησαν εντελώς φυσιολογικό να εκθέσουν το κεφάλι του γουρουνιού για τη δημιουργία πολιτικών εντυπώσεων σαν να επρόκειτο για ένα θέαμα καθημερινό τη στιγμή που χιλιάδες άνθρωποι εδώ στον ελλαδικό χώρο και κυρίως άνθρωποι που παλεύουν για την ελευθερία έχουν κάνει την επιλογή της απόρριψης της κατανάλωσης κρέατος και ζωικών προϊόντων σεβόμενοι την αυταξία της κάθε ζωής.

Τα γουρούνια, τα πιο μαζικά εκτρεφόμενα ζώα σε όλο τον πλανήτη, αυτά που το κρέας  τους κοσμεί τις βιτρίνες των κρεοπωλείων και των φαστ φουντ, που γεμίζει τις κοιλιές των σύγχρονων σκλάβων των πόλεων ζούσαν για εκατομμύρια χρόνια ελεύθερα στη φύση πριν την εξημέρωση και την υποδούλωσή τους για την κάλυψη των αναγκών της εξουσίας. Χρέος κάθε αγωνιζόμενου ανθρώπου είναι να παλέψει ενάντια σε κάθε μορφή εκμετάλλευσης και καταπίεσης απ’ όπου και αν αυτή προέρχεται και όποιος και αν είναι ο καταπιεζόμενος. Ο διαχωρισμός του ανθρώπου από τα υπόλοιπα ζώα και τη φύση αποτελεί μια εξουσιαστική ανάγνωση του κόσμου και το μόνο που κάνει είναι να οδηγεί στην καταστροφή της βιόσφαιρας με ανυπολόγιστες συνέπειες για όλους. Τα ζώα είναι τα συμπαντικά αδέρφια μας σε αυτό το ταξίδι της ζωής στον πλανήτη γη, ας τους δώσουμε το σεβασμό που τους αναλογεί και ας παλέψουμε για την ολική απελευθέρωση ζώων και γης.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΒΑΣΑΝΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΗΣ
ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ

αναρχικές-οι

Αναδημοσίευση από athens.indymedia.org