Οι κοινωνικές εξεγέρσεις του χθες είναι πυξίδα για τους αγώνες του αύριο

0
200

Λάβαμε 16/11/2018

ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΞΕΓΕΡΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΥΞΙΔΑ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ

Οι αγώνες που δόθηκαν συνολικά για την πτώση της επταετούς δικτατορίας των συνταγματαρχών με αποκορύφωμα τη μαζική εξέγερση του Πολυτεχνείου το 1973, αποτελούν ορόσημο στο ιστορικό γίγνεσθαι του κοινωνικού και ταξικού κινήματος, όπως αυτό διαρθρώθηκε στον ελλαδικό χώρο. Οι εξεγέρσεις του παρελθόντος δεν αποτελούν απλώς στιγμές ασύνδετες και σκορπισμένες στον χάρτη της ιστορίας. Απεναντίας, εκφράζουν την αέναη επιθυμία των εκμεταλλευομένων για χειραφέτηση, ανασύνθεση κι αυτοθέσμιση των όρων ύπαρξης τους. Αποκρυσταλλώνουν την αντίσταση στην χρόνια καταπίεσή τους από τους δυνάστες της εκάστοτε εποχής που κορυφώνεται κι εκτοξεύεται με την ίδια απροσδιοριστία όπως ‘’ένα καζάνι που σιγοβράζει’’ και εκτροχιάζει την πορεία της κοινωνίας προς πιο απελευθερωτικές κατευθύνσεις. Οι κομβικές αυτές διαδικασίες ριζοσπαστικού μετασχηματισμού της κοινωνίας αποτελούν συλλογικό βίωμα της καταπιεσμένης /εκμεταλλευόμενης τάξης που αποτυπώνεται ανεξίτηλα στην ιστορική της μνήμη και την προσανατολίζει για τους κοινωνικούς και ταξικούς αγώνες του παρόντος και του μέλλοντος. Ειδικά στο σήμερα, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η λυσσαλέα επίθεση του κράτους και του κεφαλαίου σε βάρος της πλειοψηφίας της κοινωνίας, η διατήρηση της κοινωνικής και ταξικής μνήμης, η επικαιροποίηση των προταγμάτων αυτής της εξέγερσης και η αναζωπύρωσή της στο παρόν κρίνεται επιτακτική.

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου είναι λοιπόν ημέρα κομβικού ενδιαφέροντος που λαμβάνει σημαντική θέση στις αφηγήσεις τόσο του κεφαλαίου και των προασπιστών του, όσο και του ανταγωνιστικού κινήματος. Η κυρίαρχη τάξη -μέσω της δικής της αφήγησης-  επιχειρεί να σβήσει από το κοινωνικό συνειδητό τα εξεγερσιακά κι εχθρικά προς την ίδια περιεχόμενα της εξέγερσης του Νοέμβρη αλλά και να οικειοποιηθεί τα ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά της, προκειμένου να απαλειφθεί από τη συλλογική ταξική μνήμη οτιδήποτε μπορεί να αμφισβητήσει το υπάρχον και να ανατρέψει την ίδια. Γι’ αυτό το λόγο, κάθε χρόνο η εξέγερση του Πολυτεχνείου παρουσιάζεται αποστεωμένη από τα ριζοσπαστικά της περιεχόμενα και το ταξικό της πρόσημο, προκειμένου να καταστεί νοηματικά κενή κι ακίνδυνη στο κοινωνικό συνειδητό. Αυτή είναι μία βασική δόλια τακτική της κυριαρχίας που μέσα από την οικειοποίηση εχθρικών ως προς την ίδια γεγονότων και περιεχομένων επιχειρεί να τα υποσκάψει, να τα υπονομεύσει και να τα αφομοιώσει. Την τακτική αυτή την εφαρμόζει κατά κόρον μέσα από μία σειρά αντιδραστικών μηχανισμών (εκπαίδευση, συνδικαλισμός, Τύπος κλπ) για να διασφαλίσει την προνομιακή θέση της. Με τον τρόπο αυτό, οι κοινωνικοί και ταξικοί αγώνες του παρελθόντος μετουσιώνονται σε χαζοχαρούμενες αλλά ιδεολογικά εχθρικές εθνικές εορτές και μιλιταριστικές παρελάσεις τόνωσης της εθνικής υπερηφάνειας.  Έτσι, σε κάθε επετειακή ημέρα μνήμης του Πολυτεχνείου οι εξουσιαστές και οι λακέδες τους, μοιρολογούν και τιμούν τα θύματα του αντιδικτατορικού αγώνα με μια μεγάλη δόση κροκοδείλιων δακρύων. Η ταξική μας μνήμη όμως παραμένει ζωντανή κι ασυγκίνητη σ’ αυτή την μελοδραματική παράσταση των ισχυρών, γιατί θα μας υπενθυμίζει την στράτευση της εγχώριας άρχουσας τάξης (μεγαλοβιομήχανοι, αφεντικά) στο πλευρό του φασιστικού καθεστώτος.

Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο κατά την οποία η επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυριαρχία σε παγκόσμιο επίπεδο εναντίον των από κάτω των κοινωνιών και εναντίον όσων αντιστέκονται στη λεηλασία της ζωής τους είναι ολοκληρωτική.

Η επίθεση του κράτους και του κεφαλαίου στον τομέα της εργασίας αλλά και σε κάθε πεδίο της καθημερινής ζωής, όπως και η καταστολή όσων αντιστέκονταν σε αυτή την επίθεση, δημιουργούσαν ένα κλίμα που αποτύπωνε τη συνθήκη της επόμενης μέρας, της σκληρής δηλαδή πραγματικότητας που βιώνουμε σήμερα. Η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, οι μαζικές απολύσεις, η ανασφάλιστη ή επινοικιαζόμενη εργασία, η ανεργία, είναι μερικοί τρόποι μέσω των οποίων το κράτος φορτώνει στους από κάτω της κοινωνικής πυραμίδας το βάρος της διάσωσης του καπιταλισμού. Έχει ήδη εγκαθιδρυθεί ένας σύγχρονος ολοκληρωτισμός. Η άγρια επίθεση που εξαπολύουν κράτος και κεφάλαιο ενάντια στα πληβειακά στρώματα της κοινωνίας, ο αποκλεισμός από την πρόσβαση στην υγεία και την περίθαλψη, τη στέγαση και την παιδεία, η φτώχεια και η εξαθλίωση, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης για πρόσφυγες και μετανάστες, η δημιουργία ειδικών συνθηκών κράτησης αποδεικνύουν την επίδειξη μηδενικής ανοχής σε όσους δεν δέχονται να υποκύψουν στη λεηλασία της ζωής τους.

Απέναντι στο καθεστώς του σύγχρονου ολοκληρωτισμού, η μόνη πραγματική προοπτική αντίστασης είναι οι ακηδεμόνευτοι αγώνες των καταπιεσμένων, η αυτοοργάνωση και η συλλογικοποίηση παντού (στους χώρους εργασίας, στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, στις γειτονιές). Με τα σωματεία βάσης, τις συνελεύσεις γειτονιάς, τους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους αντίστασης, τις άγριες απεργίες και με όπλο μας την αλληλεγγύη, οφείλουμε στους εαυτούς μας να υπερβούμε το φόβο, την παθητικότητα και την εξατομίκευση και να θέσουμε τους όρους της κοινωνικής και ταξικής αντεπίθεσης, για την καταστροφή του κράτους, του καπιταλισμού που το μόνο που έχουν να υποσχεθούν είναι περισσότερη εκμετάλλευση και καταπίεση, ανταγωνισμό, πόλεμο και καταστροφή. Να βάλουμε το σπόρο για τον επαναστατικό μετασχηματισμό της κοινωνίας, για την Αναρχία και τον ελευθεριακό Κομμουνισμό. Να δημιουργήσουμε έναν καινούργιο κόσμο αλληλεγγύης, ισότητας και ελευθερίας. Αν μη τί άλλο, ζούμε σε ενδιαφέροντες καιρούς. Ας πράξουμε αναλόγως…

ΚΙΝΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΜΝΗΜΗ ΕΙΝΑΙ ΚΙΝΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ !

ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝΕ ΓΙΟΡΤΗ ΗΤΑΝΕ ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΠΑΛΗ ΤΑΞΙΚΗ !

Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΘΑ ΣΤΗΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΣΤΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΒΟΛΑ ΣΤΙΣ ΕΞΕΓΕΡΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ !

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑΞΙΚΗ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ !

Συνέλευση Αναρχικών για την Κοινωνική και Ταξική Αντεπίθεση
Πάτρα, Νοέμβρης 2018