Μανιφέστο της Εβραϊκής Αντιφασιστικής Δράσης Βερολίνου

0
211

Λάβαμε 02/05/2019

Μανιφέστο της Εβραϊκής Αντιφασιστικής Δράσης Βερολίνου

Σε πολλά κομμάτια της αριστεράς στη Γερμανία, η Εβραϊκή αριστερά γίνεται στόχος επίθεσης. Αυτό για εμάς δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Οι σύντροφοί μας, Παλαιστίνιοι, μετανάστες και άλλοι/ες που ορθώνουν φωνή ενάντια στις Ισραηλινές πολιτικές αποικιοκρατίας, κατοχής και εκτοπισμού, δέχονται -όλο και πιο δυναμικά- επίθεση. Αναγνωρίζοντας αυτό, και καταλαβαίνοντας τη ξεκάθαρη σύνδεση μεταξύ των πραγμάτων, με αυτό το κείμενο θέλουμε να προβάλλουμε τις θέσεις μας.

Εμείς, οι Εβραίοι αριστεροί, και ειδικότερα μετανάστες απ’ το Ισραήλ, γινόμαστε συστηματικά αντικείμενα βίας απ’ την Γερμανική αριστερά, και πιο συγκεκριμένα από ανθρώπους που ισχυρίζονται ότι αγαπάνε το Ισραήλ. Ερχόμαστε αντιμέτωποι με προσπάθειες απονομιμοποίησης, απομόνωσης, αποκλεισμού ακόμα και παθολογικοποίησης. Η βία και το νταηλίκι σε ιδεολογικό επίπεδο μεταφράζονται σε παρενόχληση στην καθημερινή ζωή. Υπάρχουν όλο και πιο αυξανόμενες υποθέσεις απόρριψης σε χώρους εργασίας εξαιτίας των πολύ «ριζοσπαστικών» αριστερών μας θέσεων, αποκλεισμού από πολιτικούς χώρους, διαδικτυακές (και μη) απειλές, ακυρώσεις εκδηλώσεων, φραστικές ή ακόμα και φυσικές/σωματικές επιθέσεις. Πέρα απ’ αυτά, γνωρίζουμε πως τμήματα της αριστεράς συνεργάζονται με την Ισραηλινή πρεσβεία και διάφορες προπαγανδιστικές οργανώσεις “Hasbara”*. Αυτό ίσως ακουστεί συνωμοσιολογικό, αλλά θα πρέπει να έχουμε κατά νου πως η κατασκοπεία ενάντια σε αριστερές οργανώσεις είναι δηλωμένη και επίσημη πολιτική του κράτους του Ισραήλ εδώ και πολλά χρόνια.

Σας διαβεβαιώνουμε πως η «αντιγερμανική» (anti-deutsch) ιδεολογία έχει τοποθετήσει τον ορισμό του αντισημιτισμού εκτός περιεχομένου. Πρώτον, έχει αποσυνδέσει τον αντισημιτισμό απ’ τους πραγματικούς Εβραίους και τις εμπειρίες τους, και τον έχει μετατρέψει σε πολιτικό εργαλείο το οποίο είναι κατασκευασμένο να υπηρετεί διάφορους πολιτικούς σκοπούς που ουδεμία σχέση έχουν με τους Εβραίους. Δεύτερον, ορίζει κάθε κριτική της πολιτικής συγκρότησης και των πολιτικών που ακολουθεί το Ισραήλ ως αντισημιτική. Και στις δύο περιπτώσεις, αυτή η κίνηση κατέστησε περιττό να ληφθούν υπόψη οι διάφορες και περίπλοκες εμπειρίες ζωής των Εβραίων. Μέσα απ’ αυτό τον λόγο δημιουργήθηκε ο χαρακτήρας του «αφηρημένου εβραίου», με αποτέλεσμα να αναπτύσσεται μια στρατηγική χαρακτηριστική από αντισημιτικές στάσεις καθ’ όλη την ιστορία. Αδειάζοντας την αντίληψη του αντισημιτισμού από την Εβραϊκή εμπειρία, οι Γερμανοί μπορούν να προσαρμόσουν την αντιλήψη αυτή όπως θέλουν εκείνοι, κατηγορώντας συνεχώς τους Εβραίους για αντισημιτισμό και μάλιστα ισχυριζόμενοι ότι οι ίδιοι είναι θύματα του αντισημιτισμού.

Γνωρίζουμε ότι η ιστορία του αντισημιτισμού στη Γερμανία και οι προκλήσεις που φέρνει αυτή η ιστορία εξακολουθούν ως σήμερα να αποτελούν μέρος της Γερμανικής αριστεράς, η οποία επιδιώκει να τις αντιμετωπίσει. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο αντισημιτισμός υπάρχει με πολλούς τρόπους, τόσο εντός όσο και εκτός της Γερμανικής αριστεράς. Είναι σημαντικό για εμάς να διευκρινίσουμε ότι θέλουμε να υποστηρίξουμε όλους όσους εξετάζουν και προσεγγίζουν το ζήτημα του αντισημιτισμού στο περιβάλλον και την κουλτούρα τους. Όπως επίσης δεν αμφισβητούμε την κριτική στον δομικό αντισημιτισμό, και ως Εβραίοι και ως αριστεροί, την αντιλαμβανόμαστε ως κομμάτι μιας ευρύτερης κριτικής ενάντια στην καπιταλιστική κοινωνία στην οποία ζούμε. Παρ’ όλα αυτά, έχουμε να εκθέσουμε μια θεμελιώδη επιφύλαξη: η Γερμανική αριστερά δεν μπορεί να αναφέρεται στον αντισημιτισμό ως θεωρητικό οικοδόμημα χρησιμοποιώντας τον κατά βούληση ως εργαλείο για ενδο-γερμανικές συζητήσεις, ειδικά όταν αυτές διεξάγονται χωρίς τη συμμετοχή Εβραίων και κυρίως αριστερών Εβραίων.

Είναι επίσης σαφές σε εμάς ότι αντισημιτικές θέσεις συχνά περιέχουν αντισιωνιστική κριτική, και είμαστε πολύ προσεκτικοί προς τους συντρόφους μας στο κίνημα. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι ο αντισιωνισμός ως πολιτικός όρος, και ως κομμάτι μιας ευρύτερης αντιεθνικιστικής θεώρησης, δεν έχει εγγενή αντισημιτικό προσανατολισμό. Μερικοί απ’ τους πιο εμπνευσμένους Εβραίους αγωνιζόμενους ανθρώπους, όπως ο Marek Edelman, ο Yoel Teitelbaum, η Hannah Arendt, ο Avraham Sarfati, ο Noam Chomsky, η Judith Butler και η Emma Goldman, ήταν/είναι αντισιωνιστές ή ασκούσαν/ασκούν αιχμηρή κριτική στον σιωνισμό.

Ως πρώην Ισραηλινοί/ες που σε προσωπικό επίπεδο κατέχουμε το βίωμα των συστημάτων πλύσης εγκεφάλου της Ισραηλινής κυβέρνησης, μάς είναι οικεία εκείνα τα τεχνάσματα, τα οποία είναι τόσο παλιά όσο και το κράτος του Ισραήλ: δηλαδή να ορίζεται κάθε κριτική στο κράτος του Ισραήλ ως αντισημιτική και όποιος ασκεί κριτική στο Ισραήλ ως αντισημίτης.

Η πρωτοβουλία μας αποτελεί απάντηση στην τρέχουσα πολιτική κατάσταση που διαμορφώνεται στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η ενίσχυση της ακροδεξιάς (η οποία φημίζεται για τις αντισημιτικές και αντιεβραϊκές της ρίζες), προσφέρει στους σιωνιστές Εβραίους, στους Ισραηλινούς και στο κράτος του Ισραήλ μια ζεστή αγκαλιά για τη δημιουργία ενός μετώπου ενάντια στο νέο «εχθρό», το Ισλάμ. Ισραηλινοί πολιτικοί συνεργάζονται δημόσια και δίχως ντροπή με κόμματα όπως το «Κόμμα Ελευθερίας» στην Αυστρία, το «Εθνικό Μέτωπο» της Μαρίν Λεπέν στην Γαλλία, ακόμα και το γερμανικό κόμμα «Εναλλακτική για την Γερμανία» (AfD). Επιπροσθέτως, κομμάτια της φιλο-ισραηλινής Γερμανικής αριστεράς θέλουν να εκμεταλλεύονται την ύπαρξή μας ως Εβραίους για να δικαιολογήσουν τον μακροχρόνιο ρατσισμό τους και την ισλαμοφοβία τους. Με τη μετανάστευση προσφύγων από Αραβικές χώρες ως συνέπεια των πρόσφατων αποικιοκρατικών και καπιταλιστικών πολέμων, αυτές οι τάσεις συνεχώς εντείνονται.

«Ο κοινωνικός φιλοσημιτισμός κατέληγε πάντα να προσθέτει στον πολιτικό αντισημιτισμό έναν μυστηριώδη φανατισμό χωρίς τον οποίο είναι βέβαιο πως ο αντισημιτισμός δεν θα μπορούσε να γίνει το καλύτερο σύνθημα για την οργάνωση των μαζών.» – Hannah Arendt

Η Hannah Arendt το τοποθετεί σωστά: ο φιλοσημιτισμός και ο αντισημιτισμός λειτουργούν μαζί και με πολλούς τρόπους αλληλοσυμπληρώνονται. Στην φιλο-σιωνιστική αριστερά της Γερμανίας, η οποία βρίθει από τατουάζ με αστέρια του Δαυίδ και σημαίες του Ισραήλ, μπλουζάκια με λογότυπα της Μοσάντ και της ποδοσφαιρικής ομάδας Μπεϊτάρ Ιερουσαλήμ, συχνή χρήση εβραϊκών γραμμάτων, και μιλιταριστικό (και συχνά σεξιστικό) φετιχισμό του IDF (Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις), φαίνεται ότι ο Εβραϊσμός και το Ισραήλ έχουν γίνει ένα είδος καταναλωτικού προϊόντος και φετίχ για συλλέκτες. Μερικοί απ’ τους ανθρώπους που φέραν την καταστροφή στον Εβραϊκό λαό νιώθουν άνετα να ιδιοποιούνται Εβραϊκά και Ισραηλινά σύμβολα που έχουν βαρυσήμαντη ιστορική και πολιτισμική αξία. Την ίδια στιγμή, οι φιλοσιωνιστές της Γερμανικής αριστεράς εκφράζουν ισχυρή αδιαφορία και εμπάθεια απέναντι στα ριζοσπαστικά κομμάτια της Ισραηλινής αριστεράς και προσπαθούν εμπράκτα να σιωπήσουν τους αριστερούς Εβραίους που ζούν ανάμεσά τους.

Στην φιλοσιωνιστική αριστερά της Γερμανίας είναι πολύ συνηθισμένη η αναφορά στο Ισραήλ ως το «Εβραϊκό Κράτος». Είναι εκπληκτικό να βλέπουμε ότι οι ίδιοι άνθρωποι που εναντιώνονται στο «Ισλαμικό Κράτος», και οι οποίοι βεβαίως εναντιώνονται σε κάθε ιδέα που τα δικαιώματα και η ελευθερία σε ένα κράτος πρέπει να βασίζονται στη θρησκευτική ή την εθνική σύνδεση των πολιτών του, είναι πρόθυμοι να ζήσουν ειρηνικά με ένα «Εβραϊκό κράτος». Για εμάς ο όρος «Εβραϊκό κράτος» είναι ρατσιστικός και αναπαράγει κοινωνικές διακρίσεις ανάμεσα στους Εβραίους και τους μη Εβραίους που κατοικούν ανάμεσα στον Ιορδάνη ποταμό και τη Μεσόγειο θάλασσα, περιλαμβάνοντας μεγάλο μέρος των πληθυσμών στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά εδάφη, που συστηματικά βασανίζονται εδώ και δεκαετίες είτε με αρπαγή της γης τους και φυλακίσεις, είτε με ταπείνωση που περιέχει σωματική ή ψυχολογική βια εως και δολοφονίες. Οι ελπίδες τους για μια ζωή με ευημερία και γαλήνη καταστρέφονται εξαιτίας των αποικιοκρατικών βλέψεων του «Εβραϊκού και μοναδικού δημοκρατικού κράτους» στην Μέση Ανατολή.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στο κίνημα BDS (Boycott, Divestment, Sanctions), το οποίο είναι ίσως το πιο δυσφημισμένο κινήμα της αριστεράς και για το οποίο κυκλοφορεί πληθώρα παραπληροφόρησης. Οι ακτιβιστές του BDS, ή οποιοσδήποτε τολμά να δείξει οποιαδήποτε υποστήριξη σε αυτή την πρωτοβουλία, υποφέρει απ’ τις βίαιες απαντήσεις της Γερμανικής αριστεράς. Οι υποστηρικτές της χρησιμοποιούν τα επίσημα προπαγανδιστικά εργαλεία του Ισραηλινού κράτους, με τη βοήθεια των προπαγανδιστικών οργανώσεων ”Hasbara” όπως η οργάνωση ”Stand with us” η οποία είναι γνωστή και έχει αποδειχτεί για τα ντροπιαστικά της ψεύδη. Θεωρούμε πως το αίτημα που υπογράφηκε από 195 Παλαιστινιακές πολιτικές και κοινωνικές οργανώσεις για μποϋκοτάζ, αποεπενδύσεις και κυρώσεις, είναι το ελάχιστα απαραίτητο για εμάς ώστε να βρισκόμαστε στη σωστή πλευρά της ιστορίας.

www.bdsberlin.org

www.boycottisrael.info – Παλαιστίνιοι, Εβραίοι, πολίτες του Ισραήλ για το κίνημα BDS.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στην οργάνωση Βερολίνο Ενάντια στο Ροζ Ξέπλυμα (Berlin Against Pinkwashing). Η εν λόγω οργάνωση δέχεται κι αυτή επιθέσεις και δυσφημείται για τις προσπάθειές της να αρθρώσει λόγο ενάντια στις χρηματοδοτούμενες απ’ το Ισραήλ κινήσεις για την παρουσίαση του συγκεκριμένου κράτους σαν ένα παράδεισο για τους ομοφυλόφιλους – ειδικότερα για αποικιοκρατικά ταξίδια λευκών Ευρωπαίων ομοφυλόφιλων ανδρών-, αγνοώντας και ξεχνώντας τα εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί απ’ το Ισραήλ ενάντια στις λεσβίες, τους/τις bisexual, τα τρανς, τους ομοφυλόφιλους και τους ετεροφιλόφιλους Παλαιστίνιους.

www.berlinagainstpinkwashing.wordpress.com

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στην οργάνωση For Palestine. Μας εμπνέει απόλυτα η ασυμβίβαστη στάση και οπτική τους για την αποαποικιοποίηση της Παλαιστίνης και για τη λύση ενός δημοκρατικού και κοσμικού κράτους που θα συμπεριλαμβάνει το δικαίωμα της επιστροφής όλων των Παλαιστινίων προσφύγων και των οικογενειών τους. Απορρίπτουμε και διαψεύδουμε κάθε κατηγορία αντισημιτισμού εναντίον τους.

www.for-palestine.org

http://www.juedische-stimme.de

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στην οργάνωση «Εβραϊκή φωνή για την ειρήνη στη Μέση Ανατολή». Ανά τα χρόνια οι προσπάθειες φίμωσής τους περιέχουν το κλείσιμο του τραπεζικού τους λογαριασμού λόγω της υποστήριξής τους στο κίνημα BDS. Είναι η πρώτη φορά μέσα σε 70 χρόνια που –χωρίς την θέληση του κατόχου του- κλείνει εβραϊκός τραπεζικός λογαριασμός (ατομικός ή κάποιου οργανισμού) στην Γερμανία. Την ίδια στιγμή, ο τραπεζικός λογαριασμός του Εβραϊκού Εθνικού Ταμείου (JNF), το οποίο είναι ακόμα ενεργό και άμεσα υπεύθυνο για την κατάσχεση γης και τη βίαιη έξωση των Βεδουίνων στην περιοχή Negev (στα νότια του Ισραήλ) και στους Ισραηλινούς εποικισμούς, δεν βρίσκεται υπό απειλή.

Τέλος, εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας σε όλους όσους έχουν υποφέρει από αυτό το στρεβλό υβρίδιο εντός της Γερμανικής αριστεράς, ένα υβρίδιο κατασκευασμένο μέσα στα χρόνια της μακράς και ζοφερής ιστορίας του Γερμανικού Ράιχ, και λέμε: τέρμα πια!

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους εκατομμύρια Παλαιστινίους που βρίσκονται στη Δυτική Όχθη, στη Λωρίδα της Γάζας, μέσα στα σύνορα του κράτους που δημιουργήθηκε το 1948 και τους εκατομμύρια Παλαιστινίους πρόσφυγες ανά την υφήλιο, των οποίων η μοίρα δεν φαίνεται να ενδιαφέρει τα φιλοσιωνιστικά κομμάτια της Γερμανικής αριστεράς. Ο Παλαιστινιακός αγώνας για απελευθέρωση, λευτεριά και δικαιοσύνη πρέπει να είναι το επικέντρο του διαλόγου της παγκόσμιας αριστεράς και στην Γερμανία ειδικότερα. Ως αποτελέσμα της βίαιης και τραγικής ιστορίας που μας κρατά δέσμιους στη γη της Γερμανίας και στην γη της Παλαιστίνης, δηλώνουμε ότι το τέλος της αποικιοποίησης της Παλαιστίνης θα σημάνει και το τέλος της αποικιοποίησης των εαυτών μας, και όπως λένε οι συναγωνιστές μας απ’ την οργάνωση «Αν Όχι Τώρα» (If Not Now):

ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ

ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ

Εβραϊκή Αντιφασιστική Δράση Βερολίνου

* Με τον όρο Hasbara γίνεται αναφορά στους μηχανισμούς προπαγάνδας του Ισραηλινού κράτους. Σε πολλές χώρες έχουν ιδρυθεί διάφορες ΜΚΟ, σύλλογοι, σωματεία και μέσα ενημέρωσης που υπερασπίζονται και προωθούν την πολιτική ατζέντα του Ισραήλ, αποσκοπώντας αφενός στην παρουσίασή του ως ένα κράτος υπεράνω πάσης κριτικής και αφετέρου στη στοχοποίηση όσων εναντιώνονται στις ισραηλινές θανατοπολιτικές. Τα τελευταία χρόνια τέτοια μορφώματα (με έναν υποτιθέμενο προοδευτικό μανδύα) επιδιώκουν την απεύθυνσή αλλά και την ενσωμάτωσή τους σε χώρους της αριστεράς και της αντιεξουσίας.

https://jewishantifaberlin.wordpress.com/